• SISTE NYTT FRA LEXUS

    ATP OG LEXUS INNGÅR GLOBALT PARTNERSKAP

  • London/Brussel – Lexus, et av verdens ledende premium-bilmerker, har blitt offisiell bilpartner og platinapartner for ATP-Tour fra og med 2023.

Det store, flerårige partnerskapet betyr at vi kommer til å jobbe tett sammen under en rekke konkurranser i flere viktige markeder. Det nylig annonserte partnerskapet mellom Lexus og LTA i Storbritannia omfatter blant annet Cinch Championships (Queen's) og Rothesay International (Eastbourne) samt Fayez Sarofim & Co. U.S. Men's Clay Court Championship (Houston).

Lexus vil bli eksponert året rundt på ATP-tourens raskt voksende digitale og sosiale plattformer. Dette inkluderer et tittelsamarbeid for ATP Head-to-Head-serien. En populær interaktiv serie som lar fansen utforske rivaliseringen mellom spillerne på turnéen.  

Lexus er ledende innen elektrifisering i premiumbilbransjen, og vi jobber mot en klar visjon om bærekraftig mobilitet - vi har kalt det Lexus Electrified. Den omfattende elektrifiserte porteføljen omfatter selvladende hybrider, plug-in-hybrider og helelektriske modeller. Å bruke elbiler under tennisturneringer fra 2023 og fremover er i tråd med ATP Tourens klimaambisjoner under ATP Serves og UN Sports for Climate Action, som inkluderer et mål om netto nullutslipp innen 2040.

Massimo Calvelli, administrerende direktør i ATP forteller: "ATP-touren vil sammen med Lexus fortelle en historie om innovasjon, ytelse og fortreffelighet, noe som er i tråd med satsingen vår under ATP Serves. Fansen og kundene våre kommer først, og merkevarene våre samarbeider for å skape uforglemmelige opplevelser. Vi er glade for å ønske Lexus velkommen som ATP Tour Platinum Partner. Nå skal vi bygge videre på den felles historien på begge våre globale plattformer."

Pascal Ruch, visepresident for TME Lexus and Value Chain: "Hos Lexus har vi en menneskesentrert tilnærming til alt vi gjør. Dette gjelder ikke bare bilene våre, men også den klasseledende opplevelsen vi tilbyr kundene våre. Målet er å få kundene våre til å smile, og derfor ser vi en god match med tenniskonkurranser hvor individuelle prestasjoner skaper den ultimate spenningen. Vi er glade for å samarbeide med ATP Tour og dele lidenskapen for tennis på høyeste nivå med millioner av fans i, og utenfor Europa."

Pressekontakt: communications@atptour.com

OM ATP

ATP er en global profesjonell organisasjon for herretennis som har som mål å løfte tennissporten globalt. ATP underholder en milliard fans over hele verden og viser frem verdens beste tennisspillere i de mest prestisjefylte turneringene, samtidig som de inspirerer neste generasjons fans og spillere. ATP-stjerner konkurrerer om titler i alt fra United Cup i Australia til Europa, Amerika og Asia, til Pepperstone ATP-rankingpoeng i ATP Masters 1000, 500 og 250 samt de ettertraktede Grand Slam-turneringene. Men alle veier fører til Nitto ATP Finals, den prestisjetunge sesongavslutningen i Torino i Italia. I denne turneringen deltar bare verdens åtte beste singelspillere og doublepar, og her kåres også årets ATP World No. 1, den ultimate prestasjonen i herretennis. Du finner mer informasjon www.ATPTour.com (Opens in new window).

OM LEXUS

Lexus ble lansert i 1989 og er et globalt luksusvaremerke som tilbyr et komplett utvalg av premiumbiler. Lexus streber etter å "personalisere luksus" med fantasifull ingeniørkunst, møysommelig håndverk, raffinert eleganse og "omotenashi" - den japanske følelsen av varm gjestfrihet. Med mer enn 2,5 millioner selvladende og ladbare hybrider, samt helelektriske biler solgt over hele verden, bygger Lexus Electrified-visjonen på merkets langvarige erfaring med elektrifiserte biler. Målet er å gjøre et kvantesprang i ytelse, kjøreegenskaper, kontroll og kjøreglede gjennom elektrifiseringsteknologi. I 2022 leverte Lexus ca. 625 000 biler globalt, 50 467 i Europa, hvorav mer enn 80 % var elektrifiserte.